מה צריך לדעת לפני שרוכשים מזוזה

דף הבית מאמרים מה צריך לדעת לפני שרוכשים מזוזה

בס”ד

אנו מניחים שהסיבה שאתם מעוניינים לשים מזוזה בפתחי ביתכם היא היות שאתם מאמינים שצריך לשים מזוזה ומאמינים בסגוליות שלה לשמירה על הבית ועל הנמצאים בו.

לכן חשוב שתדעו מהי מזוזה טובה שלא תרכשו מזוזה שאינה כשרה לכל הדעות, כשרה בדיעבד או חס ושלום פסולה לגמרי.

להלן כמה עובדות:

  1. מה שנקרא מזוזה זה הקלף. ומה שאנחנו רואים מבחוץ נקרא ‘בית מזוזה’.
  2. בשביל שמזוזה תהיה כשרה היא צריכה להיכתב ביד ולא בהדפסה, על קלף ולא ניר, ועל ידי סופר יהודי ירא שמים.
  3. לא כל קלף שנכתב על ידי סופר הוא אוטומטית כשר. הרבה פעמים אחרי כל העבודה הסופר מגלה טעות אחת קטנה שפוסלת את המזוזה והרבה פעמים ללא יכולת לתקנה.
  4. לכתוב מזוזה שתהיה כשרה לכל הדעות לוקח בממוצע בין שעתיים לשלוש שעות.
  5. לאחר כתיבת המזוזה הסופר חייב להגיה אותה ולעבור עליה שוב לראות שלא עשה שום טעות. לאחר מכן הוא חייב למוסרה למגיה נוסף שיעבור עליה גם הוא.
  6. ישנם מזוזות שהם כשרות רק בדיעבד ויש כאלה הכשרות רק לפי חלק מהדעות.
  7. במזוזות אין כזה דבר מזוזה זולה וכשרה אם מישהו הציע לכם מחיר מאוד זול יכולות להיות לכך שתי סיבות או שהוא מסבסד אתכם. או שהוא חסך באחד מהסעיפים הקודמים וזה בא על חשבון כשרות המזוזה.

מזוזות כתב ספרדי וכתב אשכנזי

ישנם כמה סוגי כתב (גופן FONT) המרכזיים שבהם הם הכתב הספרדי והכתב האשכנזי. מבחינה הלכתית אין בעיה ליוצא עדות המזרח לשים מזוזה עם כתב אשכנזי ולהיפך. אך יש רבים שעניין המסורת חשוב להם ולכן גם כיום יש להשיג את שני סוגי הכתב.

לידיעתכם הכתב האשכנזי הוא מעט יותר מורכב ולכן גם קצת יותר יקר. במזוזות הסטנדרטיות לא עשינו הבדל במחיר אבל במזוזות המהודרות כתב אשכנזי מעט יותר יקר.

בגלל כל הפרטים האלו חובה לקנות מזוזה אך ורק ממקום אמין שאפשר לסמוך עליו.

לפני שאתם מקבלים הצעת מחיר על מזוזה תחשבו אם במחיר הזה יכול להיות כלול – מחיר הקלף, שעות העבודה של הסופר, תשלום למגיה, רווח של המוכר. אם זה זול מידי אל תקנו חבל שתשימו מזוזה שאחרי שתבדקו אותה בפעם הראשונה יתברר שהיא הייתה בעייתית מהתחלה.

החנות

חנות מעוצבת ומרווחת

השירות

יחס אישי לכל אחד

האיכות

סטנדרטים ואמינות ללא פשרות
חייג!
WhatsApp chat